piątek, 25 stycznia 2013

12. Moje szukanie miłości (SABINA - malarka)

Dzisiaj perełka, szczególnie cenna, bo przeżyta, doświadczona, czyjaś własna. Można się nią dzielić. Dziękuję Sabinie, że zechciała Wam COŚ bardzo wartościowego i osobistego dać. Dla mnie to coś poetyckiego, ale prostego i prawdziwego zarazem.  Zachęcam jak zawsze do Waszych komentarzy :)


'Kiedyś nie myślałam, że do miłości trzeba się przygotowywać, że się jej szuka, że można się pomylić. Sądziłam, że przychodzi sama jak wiosna, a ja jak roślina rozkwitnę, jak tylko zrobi się ciepło i nastaną dłuższe dni.

 Wyglądałam ukochanego, rozglądałam się, a tu ciągle nie ten. Nie przychodził tak jak sobie wyobrażałam. Byłam niecierpliwa i głodna.

                                                            ***

 Teraz wiem, że miłość nie pojawia się

            tak jak wzrost,
            kilogramy,
            gubienie mlecznych zębów,
            czy coraz dłuższe włosy.

 Nie można przyrównać jej
             do jedzenia, 
             spania, 
             nawet chodzenia za rękę.

 Jest czymś co możemy poznać,
 ale inaczej niż wzrokiem, 
                        smakiem,
                        dotykiem,
                        czy słuchem. 

Tego musimy się uczyć.
Inaczej patrzeć niż oczami, inaczej czuć niż dotykiem czy smakiem, inaczej słyszeć. 
Przekonałam się, że nie mogę równać się z rośliną czy zwierzęciem...'

W komentarzach Małgosia M. poleciła piękny wiersz w wykonaniu 'Starego dobrego małżeństwa'.
Dopełnia ten wpis, polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=GfCNRmCv2f4&feature=player_embedded

2 komentarze:

  1. "Miłości się uczę (...), z miłością się zmawiam" - polecam piękny wiersz Adama Ziemianina wyśpiewany przez Krzysztofa Myszkowskiego (SDM):

    http://www.youtube.com/watch?v=GfCNRmCv2f4&feature=player_embedded ;)

    OdpowiedzUsuń