środa, 13 marca 2013

19. Wolność (1)

Grupa 14 i 15-latków napisała swoje  wypowiedzi na temat: Czym jest dla Ciebie wolność? Czy jesteś człowiekiem wolnym? Chciałabym w kolejnych postach zamieścić kilka z nich, zanim sama zabiorę głos :)
Dzisiaj wypowiedź Piotrka (15):

PIGMENT KOJARZY MI SIĘ Z KOLOREM
KOLOR KOJARZY MI SIĘ Z WYBOREM
WYBÓR KOJARZY MI SIĘ Z WOLNOŚCIĄ
WOLNOŚĆ KOJARZY MI SIĘ Z WIECZNOŚCIĄ (Arka Noego)

Każdy ma swoją własną wolność? Wielu ludzi ma wiele wolności?
Według mnie wolność jest czymś wspólnym. Możemy ja wziąć i się
nią pobawić, ale nie wolno jej zniszczyć. Niszcząc czyjąś, niszczymy
swoją. Dostaliśmy wolną wolę od Boga. Ta super wolność
zaprowadziła nas do niewoli. Przykazania nas z niej wyprowadziły.
Prawo Boskie w żaden sposób nie ogranicza wolności. Pokazuje,
jak my mamy dawać ją innym. Prawo ludzkie niezgodne z Boskim,
ono ją ogranicza.

Osobiście nie czuję się do końca wolnym człowiekiem, ponieważ w
mojej wolności nie mogę sprawić, by wolność innych nie była naru-
szana.
Wolność dziecka zależy od rodziców,
Wolność pracowników od szefa,
Wolność obywateli od państwa,
Wolność wszystkich od Boga.
Pytanie: Czy wszyscy ją przyjmą?

Zastanawiam się, czy, skoro wolność jest darem Boga, to czy ktoś lub coś
może ją ograniczać. Rodzice, szef, państwo mogą ograniczać swobodę.
Ale wolność jest we mnie. Czy ktoś potrafi mnie jej pozbawić?

1 komentarz:

  1. Wolność jest w tobie, ale zamknięta. Musisz ją odsłonić dzieląc się nią z kimś.

    OdpowiedzUsuń